آزمون بحران: آیا مشاور مالی شما واقعاً به شما کمک می کند؟

سقوط بازار سهام فقط آزمایش ویژگی های سرمایه گذاران نیست. رکود ناگهانی همچنین می تواند نوع مشاور مالی شما را نشان دهد.

برخی از مردم با وحشت خود متوجه می شوند که با کلاهبرداران آشکار برخورد کرده اند. طرح های پونزی از جمله موارد منفی است که وقتی بازارها خراب می شوند ، به عنوان سرمایه گذار سعی می کنند پول خود را بیرون بکشند و کشف کنند که از بین رفته است.

معمولاً مردم می آموزند که مشاوران آنها بهترین منافع مشتری را در اولویت قرار نداده اند. مشاور ممکن است سرمایه گذاری هایی را پیشنهاد کند که با رعایت ناصحیح و یا به سختی به فروش برسد ، یا نتوانسته است به راحتی متناسب بودن اوراق بهادار مشتری را متنوع سازد.

حتی اگر بدترین حالت را گول می زنید ، مشاور شما ممکن است ارزش مورد انتظار شما را تحویل ندهد. این منطقی است که فرض کنید هنگام انتخاب مشاوره انسانی مشاوره انسانی بیش از گزینه های ارزان تر ، مانند مشاوره روبو یا سرمایه گذاری ، مشکلی در دست گرفتن ، اطمینان و خدمات شخصی دریافت خواهید کرد. به تنهایی پاسخ به سؤالات زیر می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا وقت آن است که به دنبال یک مشاور مایل باشید که بتواند مطابق آن انتظارات باشد.

آیا حتی از مشاور خود شنیده اید؟

درخواست پاسخ فوری به یکباره نیست. وقتی مشاوران ، مانند بقیه ما ، با تغییرات همه گیر دست و پنجه نرم می کنند. آنها ممکن است از خانه کار کنند ، با فناوری های ناآشنا دست و پنجه نرم کنند ، سعی می کنند خانه های بچگانه خود را پر کرده و فرزندان خود را به مدرسه برسانند. اعضای خانواده ممکن است بیمار یا در معرض خطر باشند. بعلاوه ، آنها ممکن است مشغول پاسخگویی به مشتریانی باشند که بسیار بیشتر از شما فریفته هستند ، یا حداقل در مورد آن صدای بلندتری دارند.

هنوز هم ، تاکنون مشاور شما باید با شما ارتباط برقرار کرده باشد – و ارتباطات جمعی مانند ایمیل خبرنامه ها حساب نمی کنند. کاترین س. گاریگ ، یک برنامه ریز مالی مجوز با گروه مشاوره مالی LifePlan می گوید: "اگر به شما تماس گرفته و یا ایمیل ارسال کرده اید ، باید پاسخ دهید."

روچستر هیلز ، میشیگان. "ما از طریق تلفن به هر مشتری در فهرست ما می رسیم تا ببینیم که چگونه نگرانی های خود را انجام می دهند و صحبت می کنند."

آیا مشاور شما گوش می کند؟

بگذارید بگوییم که از مشاور خود شنیده اید. آیا این یک صحبت پپ ، سخنرانی یا مکالمه بود؟ مشاوران خوب ، مشتریان را به اهداف خود یادآوری می كنند ، آنها را ترغیب می كنند كه از استراتژی خود پیروی كنند و به آنها اطمینان دهند كه بازارها همیشه در نهایت گزاف گویی می كنند. اما مشاوران خوب همچنین سؤالات زیادی را مطرح می کنند و به جوابها توجه می کنند.

"این زمان همکاری و گوش دادن به این است که چه احساسی دارید ، چگونه می بینید که خودتان تحت تأثیر رکود اقتصادی قرار گرفته اید ، یا حتی به سلامتی شخصی یا پزشکی شما مربوط می شود. پم کروگر ، مدیر عامل شرکت Wealthramp ، یک سرویس آنلاین است که مصرف کنندگان را با مشاوران معتبر و مستقل معتبر متصل می کند. "این مربوط به پرتفوی ها و سرمایه گذاری ها و وجوه متقابل نیست."

آیا مشاور شما متکی است؟ کروگر می گوید همه وظایفی که یک مشاور خوب باید به شما در انجام آنها کمک کند ، بسته بندی کنید و بدانید که چگونه اهداف را برآورده می کنید. اگر بازنشستگی دارید یا نزدیک هستید ، باید بدانید که بازار خرس چگونه می تواند بر هزینه های آینده شما تأثیر بگذارد و اینکه آیا سایر دارایی ها ، مانند حقوق صاحبان خانه را تحت تأثیر قرار دهید. حتی اگر چند دهه از بازنشستگی دور نباشید ، ممکن است اطمینان داشته باشید که طرح شما هنوز در راه است.

بسته محرک که کنگره در اواخر ماه مارس تصویب کرد ، در عین حال مفاد گسترده ای دارد. به افراد و مشاغل کمک کنید. مشاور شما باید ارزیابی کند که آیا کسی می تواند به شما کمک کند.

حتی اگر نیاز مالی فشرده ای ندارید ، ممکن است زمان مناسبی برای انجام تبدیل روت باشد ، فروش سهام از دست رفته برای جبران سود از برندگان ، دوباره سرمایه گذاری های خود را انجام دهید یا حتی سهم بازنشستگی خود را سرعت بخشید. CFP ، مالکوم ایتریج ، معاون اجرایی CIC Wealth در راکویل ، مریلند ، مشتری های جوان خود را تشویق می کند که چشم انداز شغلی برای افزایش 401 (k) و IRA در حال حاضر خوب است.

"به این ترتیب ، شما آن دلارها را در آنجا می گیرید. اترجید می گوید: "در حالی که بازار با تخفیف در حال فروش است و از فرصت خرید استفاده می کند." کوپل ، رئیس Eudaimonia Wealth در بوفالو ، نیویورک.

کوپل می گوید: "شخصیت ما معمولاً با نحوه نمایش در زمانهای سخت تعیین می شود." "اکنون زمان آن است که به آن تکیه دهیم و برای خانواده هایی که روی ما حساب می کنند قدم بگذاریم."

این مقاله توسط NerdWallet نوشته شده و در ابتدا توسط آسوشیتدپرس چاپ شده است.