یک دوست یا یک عضو خانواده به پول احتیاج دارد. چه کار میکنی؟

هر یک از میلیون ها آمریکایی که اخیراً به دلیل بیکاری شکایت کرده اند ، کودک ، والدین ، ​​خواهر و برادر یا دوست عزیز کسی هستند. بگویید این شخص نزدیک شما بوده است که شغل خود را از دست داده و یا در غیر این صورت احساس فشار اقتصادی از بیماری همه گیر COVID-19 کرده است. چگونه می تواند به شما کمک کند؟

قابل درک است ، اولین فکر شما ممکن است نوشتن چک باشد که به نظر می رسد همه چیز را بهتر می کند. اما بندرت ساده است. سارا نیومکوب ، اقتصاددان رفتاری شرکت تحقیق و سرمایه گذاری مورنینگ استار و نویسنده کتاب "Loaded: Money، Psychology" و "چگونه می توانیم پیش برویم بدون اینکه ارزشهای خود را پشت سر بگذاریم" می گوید: "شما باید در مورد خطر با دارایی های خود بسیار جدی باشید." .

اگر به فکر قرض دادن یا دادن پول هستید ، "مکث کنید ، قبل از ارائه پیشنهاد مکث کنید ، فکر کنید و فکر کنید." در اینجا باید به چه چیزی اندیشید.

قبل از وام دادن به پول

شما و پول خود

گردش مالی و اهداف مالی خود را مانند موارد مرتبط با بازنشستگی ، پرداخت بدهی یا پس انداز یک خانه بررسی کنید. نیومکب می گوید: "مسئله این نیست – من امروز چه چیزی را می توانم تحویل بدهم؟" این "چه چیزی است که می توانم امروز بدون از دست دادن برنامه های خود برای آینده بدهم؟" به عبارت دیگر: "شما باید بدانید كه اگر هرگز این پول را پس نگرفتید ، می توانید زندگی را كه می خواهید زندگی كنید زندگی كنید."

راهنمای NerdWallet راهنمای COVID-19

در مورد چک های محرک ، تسکین بدهی پاسخ دهید. [تغییر سیاست های مسافرتی و مدیریت امور مالی.]

کار با یک برنامه ریز مالی معتبر می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که (در صورت وجود) چقدر (اگر وجود داشته باشد) می توانید بدون به خطر انداختن اهداف خود وام یا بدهی خود را بدهید. بازیکن اصلی دیگر در این تصمیم؟ همسر شما با فرض اینکه شما منابع مالی را به اشتراک می گذارید ، می گوید: پاییز کمپبل ، یک برنامه ریز مالی معتبر Tulsa ، اوکلاهما با مرکز برنامه ریزی است. او می گوید ، شریک زندگی خود را حلقه کنید و افزود: "مقدار مهم نیست. برای بسیاری از افراد ، اصل آن است. "

وام گیرنده و ریسک او

با توجه به اینکه احتمال می رود وام گیرنده را به خوبی بشناسید ،" ممکن است شما بتوانید بینش بیشتری در مورد قابلیت اطمینان بلند مدت شخص و پرداخت بدهی از یک بانک ، "Newcomb می گوید. اگر انتظار دارید بازپرداخت کنید ، برخلاف هدیه نقدی ، احتمال اینکه وی برای این امر خوب باشد ، چقدر است؟ او می گوید: "ما اغلب در مورد آن یا شواهد زیادی وجود دارد."

روش دیگری برای کمک به شما در تعیین وام گرفتن: به وام گیرنده طرحی ارائه دهید تا کاری را که او با وام انجام می دهد ارائه دهد. Newcomb می گوید چطور بازپرداخت خواهد شد. سپس می افزاید: "وام دهنده باید تصمیم بگیرد که اعتبار آن را دارد یا خیر ،"

واقعیت اوضاع

حتی اگر اطمینان داشته باشید که دوست شما به شما بازپرداخت می کند ، "انتظارات کم دارید". . بالو خاطرنشان كرد: ممكن است او نتواند پول را بدست آورد ، به ويژه با توجه به اينكه پيش بيني اثرات مالي بلند مدت COVID-19 دشوار است. به عنوان مثال ، ممکن است وام گیرنده شما برای ماه ها بیشتر از آنچه پیش بینی شده بیکار شده باشد.

"شما با این پول که در آن برنگردد ، خوب هستید." هر حداقل متوجه شوید که در صورت عدم بازپرداخت ، چه کاری انجام می دهید. "آیا می خواهید با آن شریک شوید و آن را هدیه تلقی کنید؟" کمبل می پرسد. "یا اگر این گزینه ای نیست ، پس چقدر راحت هستید که با آنها ارتباط برقرار کنید ، با این وجود که بتوانید روابط را به صورت منفی تحت تأثیر قرار دهید؟"

حساب با احساسات – و شاید عدم توانایی کمک به

هیجانات می خواهم در تصمیم خود نقشی داشته باشید. Newcomb هشدار می دهد: "نسبت به احساس گناه و تعهد بسیار محتاط و مراقب باشید." جدی بودن اوضاع – موعد اجاره وی طی دو هفته! – ممکن است این احساسات را پیچیده کند. او می گوید: "ما اغلب می توانیم چیزهای مهم را از دست ندهیم ، زیرا در حال فکر کردن در مورد آنچه فوری است ،" می گوید.

عواطف را بشناسید ، اما روی عوامل بلند مدت و مشخص تر متمرکز شوید: امور مالی ، خطر وام گیرنده و واقعیت. که ممکن است بازپرداخت نشوید. این تأمل واضح تر به شما نشان می دهد که آیا می توانید وام بپردازید و در این صورت ، چقدر است. نیومکب می گوید اگر معلوم شود که شما نمی توانید با پول بپردازید ، خوب است که به دوستان یا اعضای خانواده نگویید. راه های دیگری برای کمک به شما وجود دارد. بعداً در مورد آن بعداً بدانید.

اگر به شما وام می دهید ، شرایط

را ابلاغ کنید. با توجه به احساسات و نزدیکی شما با وام دهنده ، "تعداد بسیار بیشتری برای حرکت در اعداد وجود دارد." اگر وام همانطور که برای شما یا دوست شما برنامه ریزی نشده است پیش نرود ، شما می توانید احساسات و احتمالاً روابط آسیب دیده را صدمه بزنید.

ارتباطات بلوری باید به شما کمک کند درام و سوء تفاهم را کنار بگذارید. قبل از هر چیز به دوست عزیز خود بگویید که آیا به آنها پول می دهید یا وام می دهید. (اگر سابق است ، مالیات هدیه را بخوانید.) در هر صورت ، انتظارات خود را با گفتن به دوست یا اعضای خانواده خود مبلغ کل مبلغی که شما و یا وام می دهید ، تنظیم کنید. Ballou پیشنهاد می کند حتی موارد دیگری را نیز اضافه کنید: "این ممکن است همه آنچه شما نیاز دارید نیست ، اما این تنها توانایی من است."

برای وام ، در مورد زمان و چگونگی بازپرداخت و در صورت نرخ بهره ، در صورت توافق ، توافق کنید. رسم شرایط را با یک توافق نامه وام خانوادگی در نظر بگیرید.

روشهای دیگری را برای کمک به

کاوش کنید. روش های دیگری برای کمک به شما در صورت وام یا دادن پول برای شما معنی ندارد. برخی از گزینه های زیر به پول نیاز دارند.

مبلغی را بپردازید

اگر مطمئن نیستید که پولی را که وام می دهید یا عاقلانه استفاده خواهید کرد ، Ballou پیشنهاد می کند مستقیماً برای یک لایحه خاص پرداخت کنید. (این بدان معناست که شما مستقیماً به شرکت ابزارهای اقتصادی یا تیم پزشکی پول می دهید ، به عنوان مثال ، برخلاف دوست یا عضو خانواده.) "Ballou می گوید:" از این طریق ، شما می دانید که پول در کجا رفت. "شما همچنین نسبت به آن احساس خوبی دارید ، زیرا شما آن را برای چیزهایی که نیاز دارند می دهید." مانند وام ، مبلغی را برای این صورتحساب و مدت زمان پرداخت كنید.

خرید مواد غذایی یا ضروریات دیگر

در اینجا روش دیگری برای کمک به تأمین هزینه بدون تعهد به وام یا دادن پول است. اگر به راحتی به فروشگاه می روید ، مواد غذایی را برای دوست خود خریداری کنید و آنها را رها کنید. Ballou می گوید ، یا یک کارت هدیه برای فروشگاه های مواد غذایی محلی تهیه کنید ، تا بتوانید دقیقاً همان مقدار را که می خواهید هزینه کنید.

آیا آنها مانند یک اجاق گاز جدید به چیزی گران قیمت نیاز دارند؟ اگر بودجه شما اجازه می دهد

وقت و انرژی خود را بدهید

اگر این بودجه را می دهد ، می توانید آن را برای آنها بخرید. پیشنهاد کنید تا چمن زنی دوست یا خانواده خود را چمن بزنید ، عملا به فرزند خود در کارهای خانه کمک کنید ، یا یک وعده غذایی خانگی (از راه دور) رها کنید. یا به سادگی بپرسید که چه کاری می توانید برای کمک به شما انجام دهید ، Ballou می گوید. كمبل گفت: با گذراندن وقت خود می توانید كسی را احساس كنید كه بسیار ارزشمند باشد. این همچنین می تواند استرس آن شخص را کاهش دهد ، که به نوبه خود می تواند به او کمک کند تا تصمیم گیری در مورد پول بهتری کسب کند.

یکی دیگر از هدیه های بی ارزش: دوست بودن. Newcomb می گوید: "شما می توانید با گوش دادن به آنها كمك كنید و با جلب توجه آنها از استرس مالی به كسانی كه در زندگیشان به آنها اهمیت می دهد ، استفاده كنید."

.