چرا روز زن جشن گرفته می شود؟ برخی از حقایق جالب درباره روز جهانی زن

وقتی نیمی از ما عقب نشینی کنیم ، همه نمی توانیم موفق شویم. ما خواهران خود را در سرتاسر جهان می خواهیم که شجاع باشند – قدرت را در درون خود در آغوش بگیرند و از پتانسیل های کامل خود آگاه شوند. – ملاله یوسف زی

25 سال گذشته شاهد یک تحول شدید فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جهانی هستیم. این قطعاً گرداب ضد فشار و پاکسازی مسیر طولانی عدم تعادل و نابرابری را که زنان باید تحمل کنند ، آغاز کرده است. از بین بردن باقیمانده چنین اختلافات سنی آسان نیست.

در سراسر جهان جابجایی های فرهنگی اتفاق می افتد تا برابری و قدرت را در اختیار زنان قرار دهند. با این حال ، ما هنوز هم باید از نظر برابری جنسیتی ، فرصت های برابر و حقوق برابر برای هر زن اقدامات زیادی انجام دهیم.

خوشبختانه ، ما می توانیم با ایجاد فرهنگی که الهام بخش و ترغیب دختران است ، این روند را تسهیل کنیم. ، به طوری که آنها با امید ، اعتماد به نفس و عزت نفس رشد می کنند. این خانواده ها و روابط سالم تری ایجاد می کند ، اقتصادها و فرهنگ های جهانی را تقویت می کند و در درازمدت به نفع جامعه خواهد بود.

 روز زن

"بگذارید موفقیت های زنان را جشن بگیریم ، آگاهی نسبت به تعصب را بالا ببریم و برای برابری اقدام کنیم. بیایید به آنها کمک کنیم تا در توسعه جوامع ، اقتصادها ، فرهنگ ها ، فناوری ها و … کمک کنند. بیایید آنها را در تمام بخش های زندگی توانمند کنیم و به آنها فرصت برابریم تا بتوانند جهان را به مکانی بهتر شکل دهند. »

زمان آن رسیده است که تاریخ و ارتباط روز زن و همچنین حقایق جالب خاصی درباره روز جهانی زن یاد بگیرید.

چرا روز زن جشن می گیرد؟

روز جهانی زن (IWD) در سطح جهانی به عنوان ادای احترام به همه مردم جشن گرفته می شود. دستاوردهای بزرگی که زنان در حوزه های اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی به دست آورده اند.

هدف روز جهانی زن همچنین برجسته سازی حقوق زنان ، عزت و برابری در جامعه است. . این موضوع همچنین به موضوعات دیگری که زنان مانند برابری جنسیتی با آنها روبرو هستند ، متمرکز است.

همچنین به تأمل ، حمایت ، وحدت ، جشن و تصمیم گیری بی طرفانه برای دستیابی به اهداف مشترک برای رشد زنان می پردازد. روز جهانی زن بیش از یک قرن جشن گرفته می شود و همچنین از قدرت به قدرت در حال رشد است.

 چرا روز زن جشن می شود؟

بیست و پنج سال از تصویب اعلامیه بیانیه پکن گذشته است. و بستر عمل ، که یک نقشه راه مترقی برای برابری جنسیتی است . اکنون زمان آن رسیده است که از پیشرفت های بدست آمده تاکنون استفاده کرده و شکاف ها را با اقدامات جسورانه و قاطعانه انجام دهیم.

برخی از واقعیت های جالب در مورد روز جهانی زن

چه زمانی روز زن آغاز شد؟

روز زن اولین بار در 28 فوریه 1909 در نیویورک جشن گرفته شد. پس از دو سال ، سوسیالیست محبوب آلمانی لوئیز زیتز پیشنهاد کرده بود که این تعطیلات به یک رویداد مشهور سالانه تبدیل شود تا به منظور مطرح کردن موضوعات و چالش های اصلی ویژه زنان در یک جامعه تحت سلطه مردان و همچنین تبلیغ حقوق برابر برای زنان.

تاریخ روز زنان

چند روز اول زنان با صدها تظاهرات در سراسر اروپا برگزار شد. روز به آرامی شروع به تکامل در روز برابری زنان کرد ، با زنان خواستار حق رأی ، و تصدی پست های عمومی شدند.

در سال 1917 ، تظاهرات روز زنان در سن پترزبورگ در روسیه ، به ابتکار عمل کمک کرد. انقلاب فوریه هنگامی که صدها زن در شهر راهپیمایی کردند و خواستار پایان جنگ جهانی اول بودند

تا سال 1977 ، جشن های روز زنان محدود به کشورهای سوسیالیستی بود. روز واقعی زنان در 8 مارس تنها پس از اعلام مجمع عمومی سازمان ملل متحد محبوبیت خود را به دست آورد.

رنگ هایی که روز جهانی زن را نشان می دهد چیست؟

Purple رنگی در سطح بین المللی برای سمبل زنان است. ترکیبی از بنفش ، سبز و سفید که نماد برابری زنان است ، در سال 1908 از اتحادیه اجتماعی و سیاسی زنان در انگلستان نشات گرفته است. بنفش نشان از عزت و عدالت دارد در حالی که سبز نماد امید است.

 رنگ چیست که نشان دهنده روز جهانی زن است؟

چگونه می توان روز جهانی زن را جشن گرفت؟

  • راه های خلاقانه بسیاری برای جشن روز جهانی زن وجود دارد. ما باید اطمینان حاصل کنیم که ما بر روی برخی از اهداف مشترک تمرکز می کنیم. این امر می تواند به شکلی برای افزایش آگاهی در مورد هرگونه مسائل خاص یا چالش هایی که زنان در زندگی روزمره خود با آن روبرو هستند انجام شود.
  • بسیاری از فعالیت های روز جهانی زن و رویدادهایی در سراسر جهان برای جشن گرفتن IWD 2020 . شما می توانید در هر یک از این رویدادها شرکت کنید و به پشتیبانی خود تعهد کنید یا عضو فعال شوید. برای اهداء آنها یك اهدا كنید یا كتاب ها و مقالات بخوانید كه درد و رنج زنان را برجسته می كند و همچنین از اطرافیان خود الهام بخشید تا از این امر حمایت كنند.
  • ارسال تبریک روز جهانی زن یا پیام های معنی دار را بصورت آنلاین ارسال کنید و آرزو کنید
  • با ارج نهادن به مادران ، همسران ، دختران ، همکاران ، و غیره با کارت ، گل ، شکلات و هدایا ، آن را به یک مناسبت خاص تبدیل کنید.
  • زنان از اقشار مختلف زندگی اعم از سیاسی ، اجتماعی معمولاً از رهبران مشاغل ، مربیان ، مخترعین ، کارآفرینان ، شخصیت های تلویزیونی دعوت می شود تا صحبت کنند و تجربیات خود را با مردم به اشتراک بگذارند. این رویدادها ممکن است شامل سمینارها ، همایش ها یا ناهار ، شام یا صبحانه باشد. این پیامها عمدتاً بر توانمندسازی زنان ، آموزش و فرصتهای شغلی متمرکز است.
  • مؤسسات آموزشی مانند مدارس و دانشکده ها نیز به طور فعال در درس ها ، مباحثات یا سخنرانی های ویژه که نقش زنان در جامعه را تأثیر می گذارد ، تأثیر آنها و موضوعات مرتبط با آنها را تأثیر می گذارد. دانش آموزان هدایای کوچکی را برای معلمان خود به ارمغان می آورند.
  • مکان های کاری از طریق خبرنامه ها ، اطلاعیه ها یا مطالب تبلیغاتی با تمرکز روز ، اشاره ویژه ای دارند.
  • هر کشوری روش منحصر به فرد خود را برای جشن روز جهانی زن دارد. در ایتالیا ، این روز با دادن شکوفه میموزا به زنان جشن گرفته می شود.
  • شما می توانید با ارسال عکس هایی که در مقیاس با هر دو دست خود مانند مجموعه ای از مقیاس ها انجام می شود این روز خاص را جشن بگیرید. همچنین ، تصاویر جشن گرفتن این روز را به روشی منحصر به فرد و خاص برای برجسته کردن موضوعات و ایجاد آگاهی ارسال کنید.

{همچنین می توانید از هشتگ #EachforEqual و # IWD2020}

استفاده کنید. تعطیلات رسمی؟

روز جهانی زن در بسیاری از کشورها از جمله افغانستان ، ارمنستان ، آذربایجان ، بلاروس ، بورکینا فاسو ، کامبوج ، چین (فقط برای زنان) ، کوبا ، جورجیا ، گینه بیسائو ، اریتره ، قزاقستان تعطیل رسمی است. قرقیزستان ، لائوس ، ماداگاسکار (فقط برای زنان) ، مولداوی ، مغولستان ، مونته نگرو ، نپال (فقط برای زنان) ، روسیه ، تاجیکستان ، ترکمنستان ، اوگاندا ، اوکراین ، ازبکستان ، ویتنام و زامبیا.

در این سنت ، مردها با گل و هدایای کوچک به مادران ، همسران ، دختران ، همکاران و غیره احترام می گذارند. در بعضی از کشورها ، IWD دارای وضعیت معادل روز مادر است که در آن کودکان به مادران و مادربزرگ ها هدایای کوچکی می دهند.

اهمیت جشن روز جهانی زن 2020

از زمان کنفرانس در سال 1910 ، زنان بر بسیاری از نبردها غلبه کرده اند. چالش هایی برای بهتر شدن زندگی آنها با توجه به داده های موجود در وب سایت IWD ، زنان هنوز هم برای پیروزی مانند برابری در پرداخت و نمایندگی کمتر زنان در دولت و سایر نقاط قدرت ، چالش هایی دارند.

 اهمیت جشن روز جهانی زن 2020

حتی حق اساسی آموزش زنان هنوز در بعضی از کشورها و فرهنگ ها مردود است. از این رو ، یک کمپین پایدار و آگاهی بخشی لازم برای رهنمون سازی دقیق خانه و متحد کردن مردم به این دلیل اصیل و اساسی است.

"من برابری نسل: تحقق حقوق زنان" موضوع روز جهانی زن سال 2020 است.

این موضوع با [مبارزاتانتخاباتیچندنسلجدیدزنانسازمانمللمتحد ، برابری نسل ، که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد اعلامیه پکن و سکوی عملیاتی آن ، هماهنگ است. این یکی از پیشرفته ترین نقشه های راهبردی برای توانمندسازی زنان و دختران در سراسر جهان بوده است.

در هشتگ های امسال همچنین شامل موضوعات موضوعی #EachforEqual ، مستقیم # IWD2020 ، #InternationalWomensDay و #SeeHer می باشد.

نتیجه گیری:

ما مسیری طولانی را در جهت افزایش زندگی میلیون ها زن در سراسر جهان به راه انداخته ایم. اما هنوز هم ، یک کشور واحد نمی تواند ادعا کند که به برابری جنسیتی دست یافته است. موانع متعدد هنوز هم سرعت رشد و توسعه برای زنان را به چالش می کشد.

 روز زنان

برای ایجاد فرصتی بی طرفانه برای زنان ، نیاز به اصلاحات بیشتر در قانون و فرهنگ وجود دارد ، زیرا آنها می توانند در ایجاد جوامع مؤثرتر باشند. سال 2020 فرصت طلایی دیگری برای تسریع در اقدامات جهانی برای دستیابی به برابری جنسیتی و حقوق بشر برای همه زنان و دختران در سراسر جهان ارائه می دهد.