ساخت و به انبوه رساندن محتوا در اینستاگرام
ساخت و به انبوه رساندن محتوا در اینستاگرام
نحوه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف با یکدیگر تفاوت دارد، چرا که هر شبکه اجتماعی هویت مخصوص به خود را دارد و محتوا سازی و بازاریابی محتوایی باید با توجه به هویت آن شبکه اجتماعی صورت بگیرد.
به عنوان مثال لینکدین، شبکه اجتماعی حرفه ای ها و متخصص ها می باشد. فرض کنید روش شما برای محتوا سازی در اینستاگرام با روش شما برای تولید محتوا در لینکدین یکسان باشد! این موضوع بسیار ضربه بدی به برند شما می زند!
چرا؟
زیرا هویت لینکدین، ارتباط حرفه ای میان افراد متخصص است و هویت اینستاگرام، سرگرمی و تفریح و لذت بردن است و باید برای هر کدام، محتواهای مختلفی تولید کنید و به اشتراک بگذارید.
بنابراین قبل از بازاریابی و تولید محتوا حتما باید توجه کنید که نحوه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف به هویت آن شبکه اجتماعی بستگی دارد.
بنابراین اگر بخواهم به طور خلاصه بگویم ؛
- در لینکدین، محتوای تخصصی و حرفه ای مخصوص کسب و کار و بیزینس منتشر می شود.
- در اینستاگرام، محتوای فان با هدف سرگرمی و تفریح و لذت بردن منتشر می شود.
- در توییتر، محتوای انتقادی با هدف ویروسی شدن منتشر می شود.
اصول تولید محتوا اینستاگرام
همانطور که گفتیم، تولید محتوا و محتوا سازی در اینستاگرام باید با هدف سرگرمی و لذت بردن مخاطب صورت بگیرد.
یکی از مشکلاتی که خیلی افراد هنگام محتوا سازی در اینستاگرام دارند، این است که ایده ای برای تولید محتوا ندارند و نمی دانند چه محتوایی مورد پسند کاربران واقع می شود!
در این قسمت می خواهم چند اصل کلی تولید محتوا اینستاگرام را به شما بگویم تا با دید بازتری بتوانید نسبت به تولید محتوا اقدام کنید :
۱) کیفیت، کیفیت، کیفیت!
کیفیت در محتوا سازی در اینستاگرام و بازاریابی محتوایی در این شبکه اجتماعی حرف اول را می زند!
چه عکس، چه ویدیو، چه عکس نوشته و چه هر نوع محتوای دیگری منتشر می کنید، باید کیفیت آن را در حد عالی نگاه دارید، چرا که خاصیت این شبکه اجتماعی این است!
توصیه من به شما این است که عکس های خود را در مقیاس ۱:۱ و بصورت مربعی منتشر کنید و کیفیت آن حداقل ۱۰۸۰ و FullHD باشد!
این مورد درباره ویدیو نیز صدق می کند. ویدیوهای شما نیز باید با کیفیت باشند و ترجیحا بصورت مربعی.
۲) محتوای شما باید جنبه بصری داشته باشد.
اینستاگرام با تمام شبکه های اجتماعی دیگر تفاوت دارد و این تفاوت در نوع محتواهایی است که کاربران این شبکه اجتماعی می پسندند، چرا که جنبه بصری محتوا در اینستاگرام اهمیتی دو چندان پیدا می کند!
اینستاگرام بر پایه تصویر بنا شده است و بنابراین تمامی محتواهای شما باید جنبه بصری داشته باشند. هر چقدر در محتوا سازی در اینستاگرام خود بیشتر به جنبه بصری توجه کنید، محتوای موفق تری خواهید داشت.
به عنوان مثال عکس های مربوط به غذا، لباس و مد، خانه و ویلاهای لوکس، به علت جنبه بصری قدرتمندی که دارند، معمولا جز محبوب ترین پست های اینستاگرامی هستند و بازدیدهای زیادی را دریافت می کنند.
۳) با توجه به شخصیت کلی مخاطبان خود تولید محتوا کنید.
نوع مخاطبان هر پیج اینستاگرام با پیج دیگر متفاوت است.
اگر پیج فروش کالای نوزاد دارید، طبیعتا مخاطب شما مادرانی است که به تازگی بچه دار شده اند و اگر پیج فروش کتاب های کمک درسی دارید، مخاطبان شما دانش آموزان ۱۵-۲۰ ساله داوطلب کنکور هستند.
بنابراین لازم است که محتوای شما متناسب با شخصیت کلی مخاطبان پیج تان باشد.
برای اینکه بتوانید مخاطبان خود را بهتر بشناسید، بهتر است به چند سوال زیر پاسخ بدهید. نتیجه این سوالات، به شما کمک می کنند شخصیت کلی مخاطبان خود را تعیین کنید و محتوا سازی بهتری برای پیج اینستاگرام خود انجام دهید :
- میانگین سنی مخاطبان من چند سال است؟
- مخاطبان من زن هستند یا مرد؟
- مخاطبان من از کدام شهر / کشور هستند؟
- مخاطبان من به چه چیزی علاقه دارند و به دنبال چه چیزی هستند؟
چند ایده برای محتوا سازی در اینستاگرام
۲ فاکتوری که در بالا به آن اشاره شد، فاکتورهای کلی موفقیت در تولید محتوای اینستاگرامی می باشند. اما اکنون می خواهم ایده هایی برای تولید محتوا در اینستاگرام به شما معرفی کنم.
۱) عکس نوشته ها و جملات انگیزشی
جملات انگیزشی یکی از محبوب ترین انواع پست های اینستاگرامی است و طبیعتا در هر زمینه ای می توان از این نوع پست ها استفاده کرد، چرا که مخاطبان این نوع پست ها را دوست دارند!
یکی از بهترین راهکارها برای محتوا سازی در اینستاگرام این است که یک عکس با کیفیت را پس زمینه یک جمله انگیزشی مناسب کنید و آن را به اشتراک بگذارید. این گونه پست ها هم جنبه بصری دارند و هم به مخاطب انگیزه و انرژی مثبت می دهند.
۲) پشت صحنه ها
عکس و ویدیو از پشت صحنه یکی از محبوب ترین انواع محتواهای اینستاگرامی است.
شما می توانید از پشت صحنه فرآیندهای شرکت و یا کسب و کار خودتان فیلم یا عکس بگیرید و آن را به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال فیلمی از فرآیند بسته بندی سفارشات، تولد اعضای تیم، کارهای روزمره در شرکت و …
توصیه من به شما این است که این گونه از محتواها را بیشتر در استوری یا لایو منتشر کنید و در ترجیحا چنین مواردی را در پست های خود منتشر نکنید!
همچنین بخوانید : خرید فالوور ارزان
۳) مصاحبه ها
تقریبا در هر زمینه ای که فعالیت می کنید، می توانید از این نوع محتوا استفاده کنید.
مصاحبه ها از مواردی هستند که برای محتوا سازی در اینستاگرام بسیار مناسب هستند. شما می توانید با افراد معروف و مشهور در زمینه کاری خودتان مصاحبه کنید و ویدیو آن را منتشر کنید.
توجه کنید که معمولا مصاحبه ها طولانی هستند و به علت محدودیت ۱ دقیقه ای ویدیو، نمی توانید آنها را در قسمت پست ها منتشر کنید.
توصیه من به شما این است که ویدیو اصلی را در قسمت IGTV آپلود کنید و در کنار آن، یک ویدیو ۱ دقیقه ای از خلاصه این مصاحبه تهیه کنید و در قسمت پست های خود به اشتراک بگذارید.
4) بررسی و مقایسه
حتما نمونه پست های بررسی و مقایسه را در پیج افراد به اصطلاح اینفلوئنسرهای اینستاگرامی مشاهده کردید، خصوصا فودتیسترها ! (که تعداد آنها کم نیست!)
در این نوع از محتواهای اینستاگرامی شما می توانید گزینه های مختلف را در یک زمینه خاص بررسی و مقایسه کنید و آن را در قالب ویدیو یا عکس منتشر کنید.
مقایسه حتما نباید بین برندها و کسب و کارهای مختلف باشد! به عنوان مثال اگر کافی شاپ دارید، می توانید مقایسه ای خودمانی بین ۲ مدل قهوه خود انجام دهید و بگویید به نظر شخصی خودتان، کدام یک کیفیت بهتری دارد!
۵) نظر مشتریان
نظر مشتریان یکی از تاثیرگذارترین محتواها بر روی تصمیم افراد به هنگام خرید است.
کاری که باید بکنید این است که نظر مشتریان خود را بعد از استفاده از خدمات/محصولات تان بپرسید و در قالب عکس یا ترجیحا ویدیو، آن ها را به اشتراک بگذارید.
توصیه من این است که ترجیحا از خود مشتری ویدیو بگیرید و آن را در قسمت پست ها به اشتراک بگذارید.
خب دوستان امیدوارم این مطلب هم براتون مفید بوده باشه.
درضمن مثل همیشه منتظر نظرات با ارزش شما عزیزان هستم !
نوشته ساخت و به انبوه رساندن محتوا در اینستاگرام اولین بار در خرید فالوور ارزان و افزایش فالوور و لایک اینستاگرام | فالوور پرو. پدیدار شد.